Adres
Powiatowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli "P-IN" ul. ks. Świeżego 8, 43-400 Cieszyn View mapKategorie
kursy doskonaląceGimnastyka mózgu – kurs bazowy Kinezjologii Edukacyjnej I i II część (23.05.2025)
Kurs daje pełne kwalifikacje do wykorzystywanie metody w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi).
Miejsce szkolenia: PCDN „P-IN” w Cieszynie, ul. Świeżego 8
Czas trwania: 32 godz.
TERMINY:
I SESJA: 23 maja 2025 r. (piątek) od 15:00 – 20:00
II SESJA: 24 maja 2025 r.(sobota) od 09:00 – 18:00
III SESJA: 25 maja 2025 r. (niedziela) od 09:00 – 14:30
Koszt: 825 zł/1 os.
Zaliczka: 250 zł (płatna do 7 dni roboczych od zapisu na kurs. Zaliczka nie obowiązuję w przypadku zgłoszenia płatności przelewem przez placówkę). Reszta kwoty płatna do 15 maja 2024
Wszystkie informacje o warunkach płatności i uczestnictwa znajdują się w REGULAMINIE
„Ruch jest drzwiami do uczenia się” P. Dennison
Gimnastyka Mózgu dr Paula Dennisona jest kursem bazowym Kinezjologii Edukacyjnej – znanej i stosowanej w 80 krajach świata, holistycznej metody wspierającej procesy nauczania i uczenia się oraz korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych.
Jest to system prostych ćwiczeń psychofizycznych rozluźniających ciało i integrujących pracę mózgu. Systematyczne ich wykonywanie poprawia nasze funkcjonowanie: widzenie, słyszenie, pamięć, myślenie, pisanie, koncentrację, przywraca naturalną zdolność łatwego uczenia się.
Badania dowodzą, że ludzie z trudnościami w nauce mają tendencje do korzystania z zasobów jednej półkuli mózgowej, ćwiczenia proponowane przez Kinezjologię Edukacyjną skutecznie pomagają dotrzeć do całego arsenału swoich możliwości.
Kurs skierowany jest do:
- nauczycieli, psychologów, pedagogów, reedukatorów oraz innych osób pracujących z dziećmi oraz młodzieżą
- rehabilitantów, terapeutów pracujących z osobami dorosłymi np. w grupach wsparcia,
- rodziców dzieci z trudnościami w uczeniu się,
- wszystkich zainteresowanych własnym rozwojem.
Celem metod Kinezjologicznych jest:
- aktywizacja mechanizmów naturalnego rozwoju,
- wykorzystanie naturalnych możliwości uczenia się (naturalnych koordynacji i nawyków),
- integracja funkcji półkul mózgowych,
- integracja funkcji poziomów rozwoju mózgu,
- rozwój ruchowy, emocjonalny i intelektualny.
Korzyści – ta uniwersalna metoda ułatwia:
- pokonywanie stresu i napięcia wynikającego z trudności życia codziennego,
- komunikowanie się z innymi ludźmi, uczenie się i zdawanie egzaminów,
- przezwyciężanie trudności związanych z dysleksją, dysgrafią i dysortografią,
- usuwanie blokad ukrytych w naszym ciele.
Przyczynia się do:
- wzrostu rozumienia,
- poprawienia zdolności organizacyjnych,
- usprawnienia percepcji wzrokowo ruchowej i słuchowo ruchowej,
- poprawienie pamięci długo i krótkoterminowej,
- wzmocnienie koordynacji i współpracy półkul mózgowych,
- ułatwienia rozwoju abstrakcyjnego myślenia,
- wspomagania pozytywnego nastawienie i równowagi emocjonalnej.
Kinezjologia Edukacyjna skierowana jest do dzieci:
- z deficytami uwagi (lęk, agresja),
- ze specyficznymi trudnościami w nauce (dysleksja, dysgrafia itp.),
- o specyficznych potrzebach edukacyjnych (upośledzenie umysłowe, autyzm, zespół Downa),
- z mózgowym porażeniem dziecięcym,
- z zaburzeniami sfery motywacyjnej.
Skierowana jest również do młodzieży i dorosłych:
- z trudnościami w podejmowaniu decyzji oraz określaniu celów życiowych,
- poprawia funkcjonowanie umysłu (pamięć, koncentrację),
- terapia stresu (egzaminy, klasówki, rozmowy kwalifikacyjne),
- poprawia koordynację i percepcję otoczenia (egzaminy wymagające sprawności postrzegania i koordynacji np.: na prawo jazdy.
Program:
1. Istota kinezjologii edukacyjnej.
2. Funkcje półkul mózgowych.
3. Funkcjonowanie organizmu na tzw. niskim i wysokim biegu.
4. Cztery grupy ćwiczeń GM i ich działanie: ćwiczenia na przekraczanie linii środka; ćwiczenia energetyzujące; ćwiczenia pogłębiające pozytywne nastawienie; ćwiczenia wydłużające.
5. Prawidłowe formułowanie celu.
6. Równoważenie pozytywnej postawy.
7. Lateralne przewzorowanie Dennisona.
8. Równoważenie widzenia.
9. Równoważenie słyszenia.
10. Równoważenie pisania.
11. Równoważenie wspaniałe obejmujące w/w obszary – narzędzie pracy terapeutycznej.
12. Trzy wymiary naszej inteligencji.
13. Równoważenie wymiaru lateralności /komunikacja/.
14. Równoważenie wymiaru ześrodkowania /organizacja/.
15. Równoważenie wymiaru skupienia /zrozumienie/.
16. Trójwymiarowa integracja przez ruch.
17. Równoważenie rozszerzone- nasze możliwości edukacyjne.
18. Ćwiczenia integrujące – ich działanie i zastosowanie.
Po ukończeniu kursu otrzymują zaświadczenie umożliwiające wykorzystywanie metody w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi (w tym ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi).
Prowadzenie: Zajęcia prowadzi licencjonowana trenerka-instruktorka kinezjologii, członek Polskiego Stowarzyszenia Kinezjologów Danuta Kropiwnicka-Szulc