PCDN „P-IN” oferuje szeroki wachlarz szkoleń rad pedagogicznych. Ich celem jest udzielanie Państwu wsparcia merytorycznego w zakresie doskonalenia kompetencji zawodowych, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów pedagogicznych a także zapoznanie z nowościami w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości szkolnej.

Poniżej przedstawiamy proponowane przez nas szkolenia, podzielone na trzy kategorie tematyczne. Istnieje możliwość realizacji tematyki zaproponowanej przez szkołę po uzgodnieniu jej z PCDN.

Wszystkie Rady prowadzone są zarówno w formie stacjonarnej jak i online na platformie ClickMeeting

CENNIK RAD PEDAGOGICZNYCH (czas trwania 2,5 godz. zegarowe):

  1. Rada do 25 os. – 950 zł
  2. Rada od 26 do 40 os. – 1250 zł
  3. Rada powyżej 41 os. – 1850 zł

Przed zamówieniem rady pedagogicznej prosimy o zapoznanie się z REGULAMINEM ORGANIZACJI SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

  1. Praca w chmurze jako bezpieczna metoda na ciekawą i interaktywną metodę pracy z uczniami w oparciu o Dysk Google.
  2. Praca w chmurze jako bezpieczna metoda na ciekawą i interaktywną metodę pracy z uczniami w oparciu o OneDrive.
  3. Teams – szkolenie wstępne z obsługi programu i zarządzania swoim przedmiotem.
  4. Do czego jeszcze mogę użyć Teams? – zaawansowane szkolenie z programu do prowadzenia zdalnego nauczania.
  5. Rozwijanie kompetencji kluczowych w ramach podstawy programowej.
  6. Kompetencje kluczowe: zabawy rozwijające kreatywność uczniów w młodszym wieku szkolnym.
  7. Gry dydaktyczne sposobem na efektywne nauczanie na zajęciach w szkole – warsztaty autorskie mgr Anny Rohm:  Program tutaj
  8. „Soft skills” – czym są, dlaczego warto i jak je rozwijać u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  9. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w placówce oświatowej w świetle najnowszych przepisów.
  10. Prawo oświatowe w praktyce, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć na temat praw i obowiązków.
  11. Bezpieczeństwo w szkole – planowanie i dokumentowanie pracy.
  12. Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z przepisami oświatowymi.
  13. Zadania i obowiązki kierownika wycieczki szkolnej.
  14. Wizerunek szkoły jako główny element konkurencyjności placówki oświatowej.
  15. Tworzenie koncepcji pracy szkoły.
  16. Działania profilaktyczne na terenie szkoły/placówki.
  17. Ocenianie kształtujące- ocenianiem, które pomaga się uczyć.
  18. Ocenianie w szkole. Funkcje, rodzaje i systemy oceniania szkolnego.
  1. Pierwsza pomoc przedmedyczna dla nauczycieli i pracowników obsługi szkoły – warsztaty z ratownikiem.
  2. Higiena i emisja głosu nauczyciela.
  3. Czy bycie asertywnym nauczycielem to sztuka mówienia “nie”?
  4. „Stres w twoich rękach” czyli jak zbudować nauczycielski dobrostan.
  5. Calm down and…”- sposoby radzenia sobie ze stresem na poziomie ciała, emocji i umysłu.
  6. Jak mieć dłuższy lont?” O sposobach radzenia sobie ze złością i frustracją w pracy nauczyciela.
  7. Do czego mi ta złość? o frustracji i stresie i stresorach, jak skutecznie dbać o siebie?
  8. Jak sobie radzić z trudnymi i prowokacyjnymi zachowaniami ucznia?
  9. „Jak działać by się na czas wyrabiać” czyli skuteczne zarządzanie czasem w pracy nauczyciela.
  10. Stres dobry i zły – jak uczyć uczniów konstruktywnych metod radzenia sobie ze stresem?
  11. Ciekawe metody pracy w szkole z wykorzystaniem pracy w parach i w grupach.
  12. Neurodydaktyka – czyli nauczanie przyjazne mózgowi.
  13. „Siła tkwi w pytaniu” – jak zadawać pytania aby wzmocnić motywację i zaangażowanie uczniów w zajęcia.
  14. Jak rozwijać i wspierać koncentrację uwagi i uważność u uczniów na zajęciach?
  15. „Warto grać na lekcjach.” Od gier dydaktycznych do grywalizacji.
  16. Jak zapamiętywać żeby nie zapominać? – czyli mnemotechniki w nauce szkolnej
  17. Sztuka komunikacji z wymagającym rodzicem.
  18. „Uczenie się we współpracy i nauczanie poszukujące” zmiany w realizacji przedmiotów matematyczno-przyrodniczych.

  1. NOWOŚĆ! Co się dzieje z dzieckiem depresyjnym, lękowym, wycofanym w czasach izolacji społecznej i jak mu pomóc?
  2. NOWOŚĆ! Jak udzielać wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniom po powrocie do szkół?
  3. NOWOŚĆ!  Jak na powrót zintegrować klasę po izolacji społecznej?
  4. NOWOŚĆ! Godzina wychowawcza – wartościowe scenariusze ćwiczeń i zajęć, budujące relacje i integrujące grupę.
  5. NOWOŚĆ! Metody relaksacji pracy z dziećmi w szkole i w przedszkolu.
  6. NOWOŚĆ! „Dodaj im skrzydeł.” Budowanie poczucia wartości u uczniów.
  7. Metody i techniki radzenia sobie z przemocą i agresją w szkole.
  8. Trudności szkolne jako źródło problemów wychowawczych – edukacyjne wsparcie dla dzieci o zachowaniach trudnych.
  9.  Zabawy, które pomagają dzieciom w różnych czynnościach – czyli jak urozmaicić zajęcia z najmłodszymi uczniami.
  10. Dziecko z zaburzeniami mowy o typie afazji w szkole – organizacja procesu kształcenia.
  11. Dziecko z autyzmem i Zespołem Aspergera w szkole – specyfika funkcjonowania, metody pracy.
  12. Strategie postępowania wobec trudnych zachowań osób ze spektrum autyzmu.
  13. Niegrzeczne? Niezgrabne? Czy z zaburzeniami integracji sensorycznej? – nadwrażliwe sensorycznie dziecko w przedszkolu i szkole.
  14. Dziecko z wadą słuchu w szkole masowej.
  15. Zasady, metody i techniki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym.
  16. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole masowej.
  17. Jak rozpoznać ucznia z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego?
  18. Uczeń ryzyka dysleksji w szkole podstawowej.
  19. Jak uczyć uczenia się?
  20. Podstawy diagnozy molestowania seksualnego wobec dzieci i młodzieży.
  21. Jak uczyć, aby przeciwdziałać przyjmowaniu środków psychoaktywnych.
  22. Uczeń w sytuacji traumatycznej i kryzysowej.
  23. Tutoring w edukacji – talent i potencjał ucznia.
  24. Stalking – zasady postępowania i udzielanie pomocy.
  25. Interwencja kryzysowa w szkole – sygnały depresji oraz strategia postępowania z uczniem, rodziną i klasą. Jak reagować, gdy uczeń mówi o samobójstwie?
  1. Pomysły na wykorzystanie tablicy multimedialnej w sali przedszkolnej.
  2. Elementy oceniania kształtującego w przedszkolu.
  3. Przedszkolak mistrzem kodowania.
  4. Techniki i metody relaksacyjne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
  5. Innowacje pedagogiczne w przedszkolu.
  6. Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym. Rozpoznawanie zaburzeń poznawczych u dzieci.
  7. „Instrukcja obsługi przedszkolaka.” Jak zachęcać dzieci do współpracy w 10 krokach.
  8. Metody aktywne w pracy z przedszkolakami.
  9. Sensoryczne czytanie, pisanie i matematyczne działanie.
  10. Jak można rozwijać inteligencję wizualno-przestrzenną u dzieci.
  11. Edukacja zdrowotna w przedszkolu.
  12.  Jak animować i organizować współpracę z rodzicami przedszkolaków.
  13. Zabawy badawcze w przedszkolu w odniesieniu do czterech pór roku i czterech żywiołów – warsztaty autorskie mgr Anny Rohm
  14. Kompetencje kluczowe w przedszkolu.
  15. Wspieranie rozwoju grafomotorycznego dzieci w przedszkolu.
  16. PROGRAMY WŁASNE –jak je pisać i dostosowywać do potrzeb i możliwości dzieci?
  17. Rozwój e-narzędzi dydaktycznych szansą na nowoczesną edukacją przedszkolaka.
  18. Zespół Aspargera, ADHD, zespół FAS – praca z dziećmi z ukrytymi dysfunkcjami.
  19. Praca z dzieckiem autystycznym w przedszkolu.
  20. Profilaktyka dysleksji w przedszkolu.
  21. Trudne dziecko w grupie – sposoby radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i konfliktami wśród przedszkolaków.
  22. Inteligencja emocjonalna – jak rozwijać emocjonalność u dzieci i jak nauczyć ich radzenia sobie z negatywnymi emocjami?
  23. Dziecko nieśmiałe, lękowe, depresyjne w grupie przedszkolnej– podstawy pracy wychowawczej i terapeutycznej.
  24. Zabawy logopedyczne dla przedszkolaków.
  25. Edukacja matematyczna w przedszkolu.
  26.  „Tajemniczy świat liter” Nauka czytania w przedszkolu.
Cena zależna jest od miejsca szkolenia, jego długości i wielkości Rady Pedagogicznej. Każdorazowo ceny negocjowane są indywidualnie z Klientem. Na specjalne życzenie istnieje możliwość realizacji szkolenia wyjazdowego .