PCDN „P-IN” oferuje szeroki wachlarz szkoleń rad pedagogicznych. Ich celem jest udzielanie nauczycielom wsparcia merytorycznego w zakresie doskonalenia kompetencji zawodowych, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów pedagogicznych a także zapoznanie z nowościami w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości szkolnej.

 Istnieje możliwość realizacji tematyki zaproponowanej przez szkołę po uzgodnieniu jej z PCDN.


Poniżej cennik szkoleń.  Cena rady zależna jest od jej wielkości, formy szkolenia oraz długości trwania. W przypadku niektórych szkoleń cena rady podana jest przy szkoleniu. Na specjalne życzenie istnieje możliwość realizacji szkolenia wyjazdowego. Szkolenie rady może być krótsze lub dłuższe niż standardowe 2 godziny zegarowe. Ceny ustalane są wtedy indywidualnie. Cena szkolenia zawiera materiały oraz imienne zaświadczenia uczestnictwa.

 

CENNIK SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH (czas trwania szkolenia: 2 godz. zegarowe):

  1. Rada do 25 os. :
    on-line: 1 800 zł

    stacjonarna: 2 100 zł
  2. Rada od 26 do 40 os. :
    on-line: 2 500 zł
    stacjonarna: 2 800 zł
  3. Rada powyżej 41 os. :
    on-line: 3 200 zł
    stacjonarna: 3 500 zł


Przed zamówieniem szkolenia prosimy o zapoznanie się z REGULAMINEM ORGANIZACJI SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH

TEMATYKA:

  1. Zasady wewnątrzszkolnego sposobu oceniania w pigułce. 
  2. Ocenianie kształtujące – ocenianiem, które pomaga się uczyć. 
  3. Różne sposoby oceniania w świetle przepisów prawa oświatowego.
  4. Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce oświatowej. 
  5.  Prawo oświatowe w praktyce, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć na temat praw i obowiązków. 
  6. Tworzenie szkolnego systemu zapewnienia bezpieczeństwa. Diagnoza poziomu bezpieczeństwa, przykładowe programy
  7. Bezpieczeństwo w szkole – planowanie i dokumentowanie pracy. 
  8. Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z przepisami oświatowymi.
  9. Rozwijanie kompetencji kluczowych w ramach podstawy programowej. 
  10. Awans zawodowy nauczyciela w świetle obowiązujących przepisów prawnych. Sposoby dokumentowania przebiegu awansu zawodowego.
  11. Edukacja włączająca w placówkach publicznych – w aspekcie formalnym i praktycznym.
  12. Interwencja profilaktyczna w szkole – system oddziaływań wobec uczniów eksperymentujących z używkami.
  13. Ochrona prawna nauczycieli.
  14. Odpowiedzialność karna nauczycieli i dyrekcji szkoły.
  15. Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów.
  16. Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym.
  17.  Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  18. Kompetencje rady pedagogicznej oraz zasady dokumentowania pracy rady pedagogicznej. Zasady opracowania i podejmowania uchwał. Prawidłowe dokumentowanie przebiegu posiedzeń rady pedagogicznej.
  19. Odpowiedzialność prawna dzieci i młodzieży. Procedury i sposoby reagowania w wypadku naruszenia prawa przez nieletnich.
  20. Zapobieganie i zwalczanie przestępczości nieletnich.
  21. Narkotyki i dopalacze – zagrożenie naszych czasów.
  22. Ochrona danych osobowych w szkole/placówce. Polityka zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych.
  23. Tworzenie koncepcja pracy szkoły/placówki. Kultura organizacyjna. Styl zarządzania
  24. Mobbing w sferze edukacji.
  25. Pierwsza pomoc przedmedyczna dla nauczycieli i pracowników obsługi szkoły – warsztaty z ratownikiem. 
  1. Metoda STEAM -czyli kreatywne nauczanie.
  2. Tutoring rodzinny, a rozmowa indywidualna – o budowaniu relacji z rodzicami
  3. Kompetencje kluczowe: zabawy rozwijające kreatywność uczniów w młodszym wieku szkolnym. 
  4. Agresja w szkole – przyczyny zachowań agresywnych, sposoby przeciwdziałania. Cyberprzemoc.
  5. Neurodydaktyka – czyli nauczanie przyjazne mózgowi. 
  6.  Jak rozwijać i wspierać koncentrację uwagi i uważność u uczniów na zajęciach? 
  7. Jak zapamiętywać żeby nie zapominać? – czyli mnemotechniki w nauce szkolnej. 
  8. Sztuka komunikacji z wymagającym rodzicem. 
  9. Jak uczyć uczenia się? 
  10. Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych w codziennej pracy z klasą.
  11. Metody relaksacji pracy z dziećmi w szkole i w przedszkolu. 
  12. „Moc Mózgu”: Jak wspierać i rozwijać funkcje poznawcze uczniów.
  13.  Lekcje wychowawcze dla klas 4-8. Jak integrować klasę?
  14. Łamigłówki i zadania problemowe jako angażujący przerywnik podczas lekcji.
  15. Nauczycielskie „przydasie”- proste materiały, wielkie efekty.
  16. „Twórz, graj, ucz się” – Wprowadzenie do projektowania planszowych gier matematycznych.
  17. Skuteczne sposoby motywowania uczniów klas 4-8.
  18. „Słyszę, Widzę, Rozwijam”: Praktyczne narzędzia dla nauczycieli w rozwijaniu percepcji sensorycznej u uczniów.
  19. Rozwijanie logicznego myślenia – szybkie zabawy na rozgrzewkę w klasach 1-3.
  20. „Sposób na lekturę szkolną”-czyli jak zachęcić uczniów do czytania.
  21. Lekcja odwrócona w praktyce.
  22. Jak efektywnie zarządzać czasem w zawodzie nauczyciela, aby mieć go dla siebie więcej.
  23. Trening Koncentracji uwagi u uczniów klas 4-8.

  1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole/przedszkolu w świetle przepisów prawa.
  2. IPET -diagnoza, tworzenie, praca z dokumentem.
  3. Ocena efektywności udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Praktyczne rozwiązania.
  4. WOPFU- jak interpretować orzeczenia, tworzenie, praca z dokumentem.
  5. Dziecko z zaburzeniami mowy o typie afazji w szkole – organizacja procesu kształcenia. 
  6. Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z mutyzmem wybiórczym w szkole podstawowej.
  7. Dziecko ze spektrum autyzmu w szkole – specyfika funkcjonowania, metody pracy. 
  8. Pomysły na zajęcia wyrównawcze. Pomoce dydaktyczne, które warto mieć.
  9. Dziecko z wadą słuchu w szkole masowej. 
  10. Zasady, metody i techniki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym. 
  11. Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole masowej. 
  12. Jak rozpoznać ucznia z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego? 
  13. Wspomaganie dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania zagrożonych ryzykiem dysleksji.
  14. Wzmacnianie uwagi, wzmacnianie sukcesu: Skuteczne techniki dla nauczycieli dzieci z deficytem uwag.
  15. Grafomotoryczne pogotowie – jak usprawnić umiejętności grafomotoryczne dzieci nie tylko z problemami.
  16. Jak pracować z dzieckiem z nadpobudliwością ruchową w szkole? Pomysły na ćwiczenia kształtujące koncentrację i uważność.
  17. Zajęcia rewalidacyjne z uczniem z ZA.
  18. Praktyczne wskazówki do pracy na lekcji z uczniem z ZA.
  19. Zasady pracy z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju w aspekcie emocji, zachowania i umiejętności społecznych.
  20. Gry i zabawy w terapii pedagogicznej do wykorzystania na zajęciach z przedszkolakami i dziećmi z klas I-III.
  21. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla przedszkolaków i dzieci w młodszym wieku szkolnym
  1. Zintegrowana Platforma Edukacyjna w pracy nauczyciela.
  2. Canva dla początkujących.
  3. Pomoce multimedialne, które usprawniają pracę każdego nauczyciela.
  4. Nauczyciel grafikiem komputerowym dzięki aplikacji Canva.
  5.  AI – wybrane narzędzia i ich zastosowanie w pracy nauczyciela.
  6. BookCreator i Wakelet” – efektywne narzędzia cyfrowe ułatwiające pracę nauczyciela.
  7. Wirtualne manipulatory – jak ułatwić i usprawnić pracę na lekcji.
  8. „Szalone” strony internetowe o walorze edukacyjnym, o których nie mieliśmy pojęcia.
  9. „Zadania na wyciągnięcie ręki”: generatory.
  10. „Canva bez tajemnic” – tworzenie filmów i prezentacji.
  11. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w klasach 4-8.
  12. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w klasach 1-3.
  13. „Genially od podstaw” – warsztat pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz klas 1-3.
  14. „Canva bez tajemnic” – jak przygotować karty pracy do wykorzystania w procesie edukacyjnym.
  15. „Canva bez tajemnic”- Użycie Canvy w pracy grupowej na lekcji.
  16.  Aplikacje do tworzenia interaktywnych projektów i działań na lekcji. (Mentimeter, Edupuzzle,Bamboozle).
  17. Interaktywna nauka przez zabawę: prezentacja narzędzi on-line do urozmaicenia lekcji.
  1. Preorientacja zawodowa w przedszkolu.
  2. Edukacja ekologiczna w przedszkolu
  3. Pomysły na wykorzystanie tablicy multimedialnej w sali przedszkolnej. 
  4. Joga w przedszkolu jako pomysł na ruch, relaks i innowację pedagogiczną.
  5. Elementy oceniania kształtującego w przedszkolu. 
  6. Przedszkolak mistrzem kodowania. 
  7. Techniki i metody relaksacyjne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. 
  8. Innowacje pedagogiczne w przedszkolu. 
  9. Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym. Rozpoznawanie zaburzeń poznawczych u dzieci.
  10. Garść pomysłów na wykorzystanie zabaw klamerkowych w stymulowaniu rozwoju dziecka.
  11. Metody aktywne w pracy z przedszkolakami. 
  12. Jak można rozwijać inteligencję wizualno-przestrzenną u dzieci. 
  13. Edukacja zdrowotna w przedszkolu. 
  14. Jak animować i organizować współpracę z rodzicami przedszkolaków. 
  15. Kompetencje kluczowe w przedszkolu. 
  16. Wspieranie rozwoju grafomotorycznego dzieci w przedszkolu. 
  17. Dlaczego dzieci źle się zachowują? Pozytywna Dyscyplina w szkole i przedszkolu. 
  18. Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w przedszkolu.
  19. Profilaktyka dysleksji w przedszkolu. 
  20. Trudne dziecko w grupie – sposoby radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i konfliktami wśród przedszkolaków.
  21. Inteligencja emocjonalna – jak rozwijać emocjonalność u dzieci i jak nauczyć ich radzenia sobie z negatywnymi emocjami 
  22. Zabawy logopedyczne dla przedszkolaków.
  23. Edukacja matematyczna w przedszkolu. 
  24.  „Tajemniczy świat liter.” Nauka czytania w przedszkolu. 
  25. „Must have” kreatywnego nauczyciela.
  26. Dziecko z afazją w przedszkolu.
  27. Jak zachęcić dzieci do aktywności ruchowej, czyli dlaczego warto postawić na fitness z przedszkolakami?
  28. Przedszkolny system wzmocnień pozytywnych. Zachowania i reakcje pożądane na celowniku.
  29. Zabawy dla rozwoju – wykorzystanie zabaw klamerkowych w stymulowaniu rozwoju dziecka.
  30. Twórcze zabawy plastyczne w edukacji przedszkolnej.
  31. „Dobrze słyszę”- Ćwiczenia i zabawy słuchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym.
  32. Wykorzystanie „Modelu uczenia się przez doświadczenie” w przedszkolu.
  33. Kalendarz świąt nietypowych w przedszkolu, sposobem na kreatywne urozmaicenie zajęć.