PCDN „P-IN” oferuje szeroki wachlarz szkoleń rad pedagogicznych. Ich celem jest udzielanie nauczycielom wsparcia merytorycznego w zakresie doskonalenia kompetencji zawodowych, pomoc w rozwiązywaniu bieżących problemów pedagogicznych a także zapoznanie z nowościami w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości szkolnej.
Istnieje możliwość realizacji tematyki zaproponowanej przez szkołę po uzgodnieniu jej z PCDN.
Poniżej cennik szkoleń. Cena rady zależna jest od jej wielkości, formy szkolenia oraz długości trwania. W przypadku niektórych szkoleń cena rady podana jest przy szkoleniu. Na specjalne życzenie istnieje możliwość realizacji szkolenia wyjazdowego. Szkolenie rady może być krótsze lub dłuższe niż standardowe 2 godziny zegarowe. Ceny ustalane są wtedy indywidualnie. Cena szkolenia zawiera materiały oraz imienne zaświadczenia uczestnictwa.
CENNIK SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH (czas trwania szkolenia: 2 godz. zegarowe):
- Rada do 25 os. :
on-line: 1 800 zł
stacjonarna: 2 100 zł - Rada od 26 do 40 os. :
on-line: 2 500 zł
stacjonarna: 2 800 zł
- Rada powyżej 41 os. :
on-line: 3 200 zł
stacjonarna: 3 500 zł
Przed zamówieniem szkolenia prosimy o zapoznanie się z REGULAMINEM ORGANIZACJI SZKOLEŃ RAD PEDAGOGICZNYCH
TEMATYKA:
- Zasady wewnątrzszkolnego sposobu oceniania w pigułce.
- Ocenianie kształtujące – ocenianiem, które pomaga się uczyć.
- Różne sposoby oceniania w świetle przepisów prawa oświatowego.
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w placówce oświatowej.
- Prawo oświatowe w praktyce, czyli co każdy nauczyciel powinien wiedzieć na temat praw i obowiązków.
- Tworzenie szkolnego systemu zapewnienia bezpieczeństwa. Diagnoza poziomu bezpieczeństwa, przykładowe programy
- Bezpieczeństwo w szkole – planowanie i dokumentowanie pracy.
- Prowadzenie dokumentacji szkolnej zgodnie z przepisami oświatowymi.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych w ramach podstawy programowej.
- Awans zawodowy nauczyciela w świetle obowiązujących przepisów prawnych. Sposoby dokumentowania przebiegu awansu zawodowego.
- Edukacja włączająca w placówkach publicznych – w aspekcie formalnym i praktycznym.
- Interwencja profilaktyczna w szkole – system oddziaływań wobec uczniów eksperymentujących z używkami.
- Ochrona prawna nauczycieli.
- Odpowiedzialność karna nauczycieli i dyrekcji szkoły.
- Diagnozowanie niepowodzeń szkolnych uczniów.
- Jak pracować z uczniem z niedostosowaniem społecznym.
- Jak oceniać uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Kompetencje rady pedagogicznej oraz zasady dokumentowania pracy rady pedagogicznej. Zasady opracowania i podejmowania uchwał. Prawidłowe dokumentowanie przebiegu posiedzeń rady pedagogicznej.
- Odpowiedzialność prawna dzieci i młodzieży. Procedury i sposoby reagowania w wypadku naruszenia prawa przez nieletnich.
- Zapobieganie i zwalczanie przestępczości nieletnich.
- Narkotyki i dopalacze – zagrożenie naszych czasów.
- Ochrona danych osobowych w szkole/placówce. Polityka zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych.
- Tworzenie koncepcja pracy szkoły/placówki. Kultura organizacyjna. Styl zarządzania
- Mobbing w sferze edukacji.
- Pierwsza pomoc przedmedyczna dla nauczycieli i pracowników obsługi szkoły – warsztaty z ratownikiem.
- Metoda STEAM -czyli kreatywne nauczanie.
- Tutoring rodzinny, a rozmowa indywidualna – o budowaniu relacji z rodzicami
- Kompetencje kluczowe: zabawy rozwijające kreatywność uczniów w młodszym wieku szkolnym.
- Agresja w szkole – przyczyny zachowań agresywnych, sposoby przeciwdziałania. Cyberprzemoc.
- Neurodydaktyka – czyli nauczanie przyjazne mózgowi.
- Jak rozwijać i wspierać koncentrację uwagi i uważność u uczniów na zajęciach?
- Jak zapamiętywać żeby nie zapominać? – czyli mnemotechniki w nauce szkolnej.
- Sztuka komunikacji z wymagającym rodzicem.
- Jak uczyć uczenia się?
- Rozwijanie kompetencji emocjonalno – społecznych w codziennej pracy z klasą.
- Metody relaksacji pracy z dziećmi w szkole i w przedszkolu.
- „Moc Mózgu”: Jak wspierać i rozwijać funkcje poznawcze uczniów.
- Lekcje wychowawcze dla klas 4-8. Jak integrować klasę?
- Łamigłówki i zadania problemowe jako angażujący przerywnik podczas lekcji.
- Nauczycielskie „przydasie”- proste materiały, wielkie efekty.
- „Twórz, graj, ucz się” – Wprowadzenie do projektowania planszowych gier matematycznych.
- Skuteczne sposoby motywowania uczniów klas 4-8.
- „Słyszę, Widzę, Rozwijam”: Praktyczne narzędzia dla nauczycieli w rozwijaniu percepcji sensorycznej u uczniów.
- Rozwijanie logicznego myślenia – szybkie zabawy na rozgrzewkę w klasach 1-3.
- „Sposób na lekturę szkolną”-czyli jak zachęcić uczniów do czytania.
- Lekcja odwrócona w praktyce.
- Jak efektywnie zarządzać czasem w zawodzie nauczyciela, aby mieć go dla siebie więcej.
- Trening Koncentracji uwagi u uczniów klas 4-8.
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole/przedszkolu w świetle przepisów prawa.
- IPET -diagnoza, tworzenie, praca z dokumentem.
- Ocena efektywności udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Praktyczne rozwiązania.
- WOPFU- jak interpretować orzeczenia, tworzenie, praca z dokumentem.
- Dziecko z zaburzeniami mowy o typie afazji w szkole – organizacja procesu kształcenia.
- Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z mutyzmem wybiórczym w szkole podstawowej.
- Dziecko ze spektrum autyzmu w szkole – specyfika funkcjonowania, metody pracy.
- Pomysły na zajęcia wyrównawcze. Pomoce dydaktyczne, które warto mieć.
- Dziecko z wadą słuchu w szkole masowej.
- Zasady, metody i techniki pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym.
- Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole masowej.
- Jak rozpoznać ucznia z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego?
- Wspomaganie dzieci z trudnościami w nauce czytania i pisania zagrożonych ryzykiem dysleksji.
- Wzmacnianie uwagi, wzmacnianie sukcesu: Skuteczne techniki dla nauczycieli dzieci z deficytem uwag.
- Grafomotoryczne pogotowie – jak usprawnić umiejętności grafomotoryczne dzieci nie tylko z problemami.
- Jak pracować z dzieckiem z nadpobudliwością ruchową w szkole? Pomysły na ćwiczenia kształtujące koncentrację i uważność.
- Zajęcia rewalidacyjne z uczniem z ZA.
- Praktyczne wskazówki do pracy na lekcji z uczniem z ZA.
- Zasady pracy z dzieckiem z zaburzeniami w rozwoju w aspekcie emocji, zachowania i umiejętności społecznych.
- Gry i zabawy w terapii pedagogicznej do wykorzystania na zajęciach z przedszkolakami i dziećmi z klas I-III.
- Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla przedszkolaków i dzieci w młodszym wieku szkolnym
- Zintegrowana Platforma Edukacyjna w pracy nauczyciela.
- Canva dla początkujących.
- Pomoce multimedialne, które usprawniają pracę każdego nauczyciela.
- Nauczyciel grafikiem komputerowym dzięki aplikacji Canva.
- AI – wybrane narzędzia i ich zastosowanie w pracy nauczyciela.
- BookCreator i Wakelet” – efektywne narzędzia cyfrowe ułatwiające pracę nauczyciela.
- Wirtualne manipulatory – jak ułatwić i usprawnić pracę na lekcji.
- „Szalone” strony internetowe o walorze edukacyjnym, o których nie mieliśmy pojęcia.
- „Zadania na wyciągnięcie ręki”: generatory.
- „Canva bez tajemnic” – tworzenie filmów i prezentacji.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w klasach 4-8.
- Wykorzystanie sztucznej inteligencji w klasach 1-3.
- „Genially od podstaw” – warsztat pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz klas 1-3.
- „Canva bez tajemnic” – jak przygotować karty pracy do wykorzystania w procesie edukacyjnym.
- „Canva bez tajemnic”- Użycie Canvy w pracy grupowej na lekcji.
- Aplikacje do tworzenia interaktywnych projektów i działań na lekcji. (Mentimeter, Edupuzzle,Bamboozle).
- Interaktywna nauka przez zabawę: prezentacja narzędzi on-line do urozmaicenia lekcji.
- Preorientacja zawodowa w przedszkolu.
- Edukacja ekologiczna w przedszkolu
- Pomysły na wykorzystanie tablicy multimedialnej w sali przedszkolnej.
- Joga w przedszkolu jako pomysł na ruch, relaks i innowację pedagogiczną.
- Elementy oceniania kształtującego w przedszkolu.
- Przedszkolak mistrzem kodowania.
- Techniki i metody relaksacyjne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym.
- Innowacje pedagogiczne w przedszkolu.
- Problemy rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym. Rozpoznawanie zaburzeń poznawczych u dzieci.
- Garść pomysłów na wykorzystanie zabaw klamerkowych w stymulowaniu rozwoju dziecka.
- Metody aktywne w pracy z przedszkolakami.
- Jak można rozwijać inteligencję wizualno-przestrzenną u dzieci.
- Edukacja zdrowotna w przedszkolu.
- Jak animować i organizować współpracę z rodzicami przedszkolaków.
- Kompetencje kluczowe w przedszkolu.
- Wspieranie rozwoju grafomotorycznego dzieci w przedszkolu.
- Dlaczego dzieci źle się zachowują? Pozytywna Dyscyplina w szkole i przedszkolu.
- Praca z dzieckiem ze spektrum autyzmu w przedszkolu.
- Profilaktyka dysleksji w przedszkolu.
- Trudne dziecko w grupie – sposoby radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i konfliktami wśród przedszkolaków.
- Inteligencja emocjonalna – jak rozwijać emocjonalność u dzieci i jak nauczyć ich radzenia sobie z negatywnymi emocjami
- Zabawy logopedyczne dla przedszkolaków.
- Edukacja matematyczna w przedszkolu.
- „Tajemniczy świat liter.” Nauka czytania w przedszkolu.
- „Must have” kreatywnego nauczyciela.
- Dziecko z afazją w przedszkolu.
- Jak zachęcić dzieci do aktywności ruchowej, czyli dlaczego warto postawić na fitness z przedszkolakami?
- Przedszkolny system wzmocnień pozytywnych. Zachowania i reakcje pożądane na celowniku.
- Zabawy dla rozwoju – wykorzystanie zabaw klamerkowych w stymulowaniu rozwoju dziecka.
- Twórcze zabawy plastyczne w edukacji przedszkolnej.
- „Dobrze słyszę”- Ćwiczenia i zabawy słuchowe dla dzieci w wieku przedszkolnym.
- Wykorzystanie „Modelu uczenia się przez doświadczenie” w przedszkolu.
- Kalendarz świąt nietypowych w przedszkolu, sposobem na kreatywne urozmaicenie zajęć.