Znak Jakości TGLS Quality Alliance dla Publisher-Innowacje
Miło nam poinformować, że ODZ Publisher-Innowacje otrzymał prawo do posługiwania się znakiem Jakości TGLS Quality Alliance .
Edukacja daltońska
Plan daltoński polega na metodzie indywidualnej pracy uczniów a więc zrywa z tradycyjnym sztywnym klasowo lekcyjnym systemem nauczania. Twórczynią tego systemu jest amerykańska nauczycielka Helena Parkhurst (1887-1973) która przedstawiła swą koncepcję w książce pt. „Wykształcenie wg planu daltońskiego”. Myśl organizowania pracy indywidualnie zrodziła się u Parkhurst ok. 1905 roku, kiedy zaczynając swą karierę nauczycielską zmuszona była pracować z […]
Laureaci IV Regionalnego Konkursu Bibliotecznego
Jury IV Regionalnego Konkursu Bibliotecznego „Wielki powrót Ondraszka czyli nowe, przedziwne historie o beskidzkim zbójniku w XXI wieku”, przyznało nagrody i wyróżnienia w czterech kategoriach: Kategoria I: Uczniowie klas I – III szkół podstawowych I Nagroda: Liliana Witkowska uczennica kl. 3b, SP nr 1 im. Wojska Polskiego w Jastrzębiu-Zdroju Opiekun: mgr Iwona Kisiel II Nagroda: Aleksandra Ryba […]
Prace laureatów IV Regionalnego Konkursu Bibliotecznego
Kategoria I: Uczniowie klas I – III szkół podstawowych I Nagroda: Liliana Witkowska II Nagroda: Aleksandra Ryba II Nagroda: Natalia Wnuk Wyróżnienie: Krzysztof Płaza Wyróżnienie: Nadia Cieślar Wyróżnienie: Marta Jóźwik Kategoria II: Uczniowie klas IV -VI szkół podstawowych I Nagroda – Małgorzata Bogocz II Nagroda: Anna Herjan III Nagroda: […]
The EduMix method in early school education – children learn programming
Sensory Activation Solutions – how to help children and adults unlock their innate potential?
Nowe rozporządzenie o pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz. U. z 2017 r., poz. 1591) Rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 września 2017 roku Największą nowością jest wprowadzenie tzw. zindywidualizowanej ścieżki pomocy (§ 12 nowego rozporządzenia o pomocy psychologiczno-pedagogicznej). […]